nick:     heslo:    
přihlašovat automaticky
Registrovat se...
Registrováno 888 uživatelů, z toho 0 je online...
Novinky
Napsat autorovi
Historie webu
B&W jinde (odkazy)
Tyto stránky
Black and White
Black and white 2
Ostatní...
Ostrov 1
Ostrov 2+3
Ostrov 4
Ostrov 5
Ostrov 6
Ostrov 7
Recenze
Troubleshooting
Galerie
Wallpapers
Downloads
Staré věci
Ostrov 1
Ostrov 2
Ostrov 3
Ostrov 4
Ostrov 5
Recenze
Chrám
Vodítka
Zázraky
Budovy
Wonders
Disciples
Příšery
Tipy a triky
Galerie
Zvuky
Creature Isle
Download
Creature Cave
Medal of Honor Fallout Metro Far Cry 5

Většina úkolů, na které během hraní Black and White narazíte je označena svitky (jdou vidět dobře i z velkých výšek). Hra však ukrývá i zajímavosti, kterých byste si nemuseli napoprvé všimnout. Způsobů, jak úkoly řešit bývá více, ale většinou existují jenom dva - způsob dobrý a způsob zlý. Zřejmě proto, že dobro je jinak ve hře trochu diskriminováno, bývá vaše odměna v případě řešení v duchu dobra o něco objemnější a tedy i užitečnější.
Kromě viditelnosti a neviditelnosti se dají úkoly rozdělit také podle úrovně povinnosti. Tu poznáte podle materiálu, ze kterého svitky jsou:

  • stříbrné - ty jsou nepovinné a za jejich splnění obvykle dostanete nějaké suroviny, kouzla nebo třeba novou příšeru

  • zlaté - ty musíte splnit jinak nepostoupíte ve hře dál, bývají poněkud dlouhodobější (obvykle jde o dobytí celého ostrova).

Co bych vám na tomto ostrově doporučil, je splnit quest s Jogínem a to ještě před zabráním další vesnice, protože vám hodně pomůže proti intrikám Lethyse.
Po zabrání první vesnice, zapálí některé vaše zbloudilé vesničany. Ti se rozeběhnou do vesnice a na vás bude uhasit je. Jogín vám pomůže dvěma jednorázovými zázraky vody, ale pro jistotu buďte připraveni vykouzlit i vlastní.
Chvíli po zabrání druhé vesnice na vás Lethys pošle vcelku početnou smečku vlků. Jogín jich velkou část promění ve vlky a ten zbytek by neměl být problém naházet za pomoci pauzování do skladiště.
Jogín vám na závěr věnuje wonder, která by vám měla pomoci dosáhnout na poslední vesnici. Jestli Lethyse na konci ušetříte, je čistě vaše věc, ale pokud ho necháte žít, dostanete od Whiteho na začátku čtvrtého ostrova kompliment.
Pro lepší zorientování je tady mapa. Čísla na ní odpovídají číslům úkolů v tabulce.


1. Jogín

Musíte ho následovat až na místo jeho meditací. Cesta se neustále točí, proto doporučuji k rotaci používat kolečko myši. Během cesty narazíte na dva záchytné body, od kterých budete pokračovat pokud pronásledování zkazíte. Jogín se při cestě několikrát zákeřně otáčí. Poprvé nemusíte nic udělat, ale podruhé je třeba natočit kameru tak, aby byla u skály a vy jste se dívali na zbytek ostrova. Totéž zopakujete i při posledním rozhlížení.
Pokud to zvládnete, jogín vám několikrát přispěchá na pomoc výměnou za neprozrazení jeho tajného místa (kdo by se, ale o to jeho místo staral?). Jak vám pomůže, je popsáno výše.

2. Další hlavolam se stromy

O mnoho obtížnější verze hlavolamu z druhého ostrova, tentokrát se třemi druhy stromů. Po více než hodině pokusů se mi podařilo najít velmi krátké řešení (jenom doufám, že jsou stromy postaveny vždy stejně). Zorientujte si kameru tak, aby cedule u hlavolamu byla na spodu monitoru a tahejte stromy podle obrázku v tomto pořadí: 8, 4, 8, 8, 9, 5, 1, 1, 3, 3.
Odměna je více než uspokojivá - Flock of Birds / Bats a to v centru indiánské vesnice.

3. Omlazovačka

Jestli se ji nerozhodnete zabít, můžete jí dát tři dospělé. Po té co je omladí, bude trochu přepracovaná. To je ten pravý okamžik, abyste jí přinesli dítě. To omylem přemění v Opičáka (Ape), kterého si můžete zaměnit se svojí stávající příšerou.

Ahoj, vítám vás na našem webu věnovaném skvostné hře Black and White, který (jak jsem si uvědomil) v České republice nemá konkurenci (ne, že by snad byl nějak výjimečný, ale konkurence tu prostě zatím chybí). Jestli mi chcete napsat na email, tak prosim, ale máte-li nějaký problém se hrou, pište raději do knihy návštěv, ať to vidí všichni. (Fremen, 27.7. 2004)