nick:     heslo:    
přihlašovat automaticky
Registrovat se...
Registrováno 945 uživatelů, z toho 0 je online...
Novinky
Napsat autorovi
Historie webu
B&W jinde (odkazy)
Tyto stránky
Black and White
Black and white 2
Ostatní...
Ostrov 1
Ostrov 2+3
Ostrov 4
Ostrov 5
Ostrov 6
Ostrov 7
Recenze
Troubleshooting
Galerie
Wallpapers
Downloads
Staré věci
Ostrov 1
Ostrov 2
Ostrov 3
Ostrov 4
Ostrov 5
Recenze
Chrám
Vodítka
Zázraky
Budovy
Wonders
Disciples
Příšery
Tipy a triky
Galerie
Zvuky
Creature Isle
Download
Creature Cave
Medal of Honor Fallout Metro Far Cry 5

Většina úkolů, na které během hraní Black and White narazíte je označena svitky (jdou vidět dobře i z velkých výšek). Hra však ukrývá i zajímavosti, kterých byste si nemuseli napoprvé všimnout. Způsobů, jak úkoly řešit bývá více, ale většinou existují jenom dva - způsob dobrý a způsob zlý. Zřejmě proto, že dobro je jinak ve hře trochu diskriminováno, bývá vaše odměna v případě řešení v duchu dobra o něco objemnější a tedy i užitečnější.
Kromě viditelnosti a neviditelnosti se dají úkoly rozdělit také podle úrovně povinnosti. Tu poznáte podle materiálu, ze kterého svitky jsou:

  • stříbrné - ty jsou nepovinné a za jejich splnění obvykle dostanete nějaké suroviny, kouzla nebo třeba novou příšeru

  • zlaté - ty musíte splnit jinak nepostoupíte ve hře dál, bývají poněkud dlouhodobější (obvykle jde o dobytí celého ostrova).

Protože se zlatými svitky asi nebudete mít potíže, popsal jsem tu jenom ty stříbrné. A pokud by tu nějaký problém přece jenom byl, zeptejte se v knize návštěv. Pro lepší zorientování je tady mapa. Čísla na ní odpovídají číslům úkolů v tabulce.


1. Chrám u vody

Musíte po třech tyčích přemístit chrám. Chrám je rozdělen na čtyři části, vždy můžete přesunout jen jednu a navíc můžete přemisťovat jenom menší díly na větší. Zde je jedno z  možných řešení (části chrámu jsou očíslovány od nejmenší po největší):
- první část na tyč uprostřed
- druhou část na tyč nejdál od vody
- první část na tyč nejdál od vody
- třetí část na na tyč uprostřed
- první část na tyč u vody
- druhou část na tyč uprostřed
- první část na tyč uprostřed
- čtvrtou část na tyč nejdál od vody
- první část  na tyč nejdál od vody
- druhou část na tyč u vody
- první část na tyč u vody
- třetí část na tyč nejdál od vody
- první část na tyč uprostřed
- druhá část na tyč nejdál od vody
- první část na tyč nejdál od vody
Po té, co je chrám na místě, stane se z něj léčebné centrum, což znamená, že každý kdo do něj vstoupí bude (zdarma) vyléčen.

2. Zpívající kameny

Všechno, co musíte udělat, je zahrát tři melodie. Všechny se pravděpodobně dají najít na ostrově (pískají si je chlapíci, co mají po stisknutí <S> nad hlavou nápis actor), ale já jsem byl schopný najít pouze dvě. Tak či onak, melodie jsou následující (zleva do prava):
1, 1, 8, 8, 9, 9, 8, 6, 6, 5, 5, 3, 3, 1 (Spinkej spinkej hvězdičko - setmí se)
2, 2, 2, 2, 5, 4, 4, 2, 2, 1, 2 (Tohle budete znát :-) - dostanete kruh na oživování mrtvých)
2, 3, 2, 1, 2, 3, 4, 5 - (Bílé Vánoce - začne sněžit)
Quest se nijak neukončí, ale v chrámu je napsáno 100%, takže jedinou odměnou je vám onen oživovací kruh.

3. Mor

Než začnete vesničany léčit, budete muset odstranit ze skladiště všechno otrávené jídlo (můžete se s ním pomstít Lethysovi nebo ho prostě hodit do vody). Nezapomeňte pak jídlo rychle doplnit, ať vám ještě nepochcípají hladem.
Jakmile budou všichni vesničané vyléčeni, dostanete zázrak blesku jako další zázrak do centra vesnice. Pokud všichni vychcípají nedostanete nic.

4. Ztracené děti

Děti se koupou v moři nedaleko vesnice, kde jste úkol dostali. A protože nejdou vylovit rukou musíte si pomoct příšerou (je to to samé jako úkol s rybáři na prvním ostrově, děti však narozdíl od rybářů umí plavat, takže není moc kam spěchat). Pokud přinesete naopak matku k nim, úkol splníte, ale nedostanete odměnu (to samé, pokud je zabijete).
V případě správného splnění budete odměněni miracle dispenserem se zázrakem Enlarge Creature.

5. Kruh hub

Do kruhu musíte vložit něco horkého (zapalte, co se vám namane - strom, dřevo, kámen), něco co v noci vyje (vlka nejspíš, pár jich najdete v lese u vesnice, kde jste úkol dostali) a něco od vaší příšery (lejno, ale jak jsem zjistil, nemusí být nutně vaší příšery). Pak to celé obežeňte štítem (pokud vám vlk utíká, položte ho přímo na hořící věc, on zkrotne :-) ).
Za odměnu dostanete možnost vyměnit si příšeru za zebru.

6. Hlavolam se stromy

Ačkoliv se to možná nezdá, není řešení vůbec obtížné. Zorientujte se podle obrázku tak, aby strom číslo osm byl ten odlišný (pravděpodobně jehličnan) a pak tahejte stromy v tomto pořadí - 8,2,9,7,8.

7. Modla

Ani se nepokoušejte rozbít ji kameny nebo blesky. Jediné na co je náchylná je oheň. Proto zapalte nějaký šutr a položte ho k ní. Pro jistotu můžete hodit i pár Fireballů. Pokud si chcete udělat radost, můžete také zabít ty rouhače, co jsou u modly.
Ve v centru vesnice se objeví Fireball Increase.

8. Oběť

Nelíbí-li se vám lidské oběti, obětujte třeba stromy nebo krávy. Jste-li naopak zlý, můžete obětovat kteréhokoliv člena rodiny.
Dostanete velice užitečný Heal Increase, ale pouze pokud syna i všechny ostatní ušetříte.

9. Cirkus

Otrokáři chtějí nějaká zvířata do svého nového cirkusu. Výměnou za ně vám vrátí lidi z vesnice. Jste-li zlý, můžete ukrást dvě věci - buď otroky nebo zvířata (ta pak můžete použít znovu). Pokud ukradnete víc než smíte, otrokáři zaútočí na vesnici. Do cirkusu se samozřejmě hodí pouze některá zvířata, takže ovce a krávy nechtějí. Kromě toho můžete každý druh zvířete použít jen dvakrát. Zvířata, která lze použít jsou následující:
- lvy - 2 otroci za každého (na horách vedle cirkusu)
- tygři - 2 otroci za každého (v okolí první řecké vesnice)
- vlci - 2 otroci za každého (v lese u indiánské vesnice uprostřed ostrova)
- koně - 1 otrok za každého (uprostřed ostrova)
- želvy - 1 otrok za každou (na ostrůvcích vedle vašeho chrámu)
Za osvobození všech otroků dostanete miracle dispenser se zázrakem Smečky vlků.

10. Zloději krav

Pozor! Script pro tento Quest začne ještě před kliknutím na svitek, proto ho udělejte okamžitě, jak se objeví nebo může být pozdě.
Zlé řešení ječ jasné - zabít aspoň jedno dítě. Co ale udělat, abyste úkol splnili po dobrém netuším (i když údajně funguje dát všechny děti do vody a počkat než se jedno z nich vyděsí - nezkoušel jsem)
Za zabití dítěte získáte Lightning Increase v centru vesnice.

Ahoj, vítám vás na našem webu věnovaném skvostné hře Black and White, který (jak jsem si uvědomil) v České republice nemá konkurenci (ne, že by snad byl nějak výjimečný, ale konkurence tu prostě zatím chybí). Jestli mi chcete napsat na email, tak prosim, ale máte-li nějaký problém se hrou, pište raději do knihy návštěv, ať to vidí všichni. (Fremen, 27.7. 2004)