nick:     heslo:    
přihlašovat automaticky
Registrovat se...
Registrováno 945 uživatelů, z toho 0 je online...
Novinky
Napsat autorovi
Historie webu
B&W jinde (odkazy)
Tyto stránky
Black and White
Black and white 2
Ostatní...
Ostrov 1
Ostrov 2+3
Ostrov 4
Ostrov 5
Ostrov 6
Ostrov 7
Recenze
Troubleshooting
Galerie
Wallpapers
Downloads
Staré věci
Ostrov 1
Ostrov 2
Ostrov 3
Ostrov 4
Ostrov 5
Recenze
Chrám
Vodítka
Zázraky
Budovy
Wonders
Disciples
Příšery
Tipy a triky
Galerie
Zvuky
Creature Isle
Download
Creature Cave
Medal of Honor Fallout Metro Far Cry 5
Tak to je to, co tvoří asi nejdůležitější část Black and White a odsouvá celou hru dál od hranice normální RTS. Na první pohled skvělá možnost vypiplat vlastního "potomka" se však většinou (alespoň u mně) zvrhne na asi hodinový trénink a a celý zbytek hraní je už jenom pouhé přivazování k objektům s tím či oním vodítkem. Popravdě řečeno on ani ten trénink není nic moc zábavného neboť celý slavný systém hlazení a mlácení se posté jeví poněkud únavný. Další věc, co mi připadne trochu podivná, že se do prvotní nabídky příšer mohl dostat tygr, jehož inteligence se v podstatě omezuje na ovládání čelistí při žvýkání potravy. Teď, když jsem si zakritizoval (to se mi ulevilo), je na čase všechno kolem příšer pěkně zhrnout:

Ape (na začátku hry a v omlazovacím questu na třetím ostrově)

Relativní síla: 3 / 10
Relativní rychlost: 4.5 / 10
Relativní Inteligence: 9 / 10

Účinnost v boji
Nebít jeho malé síly, dal by se označit za dokonalého bojovníka. Má vcelku malou prodlevu mezi údery, útočí se slušným odstupem a jeho speciální úder je prostě bleskový.

Použitelnost mimo boje
Ape má úžasnou schopnost se učit. To je dobré hlavně do začátku. S jeho zvědavostí se bohužel váže i touha potulovat se po ostrově a občas se ani nenajíst (inteligence? pche...).

Souhrn
Vezměte si ho, naučte ho všechna kouzla, která máte k dispozici (třeba i ve skirmishi) a pak ho vyměňte za něco jiného.

Cow (na začátku hry)

Relativní síla: 3 / 10
Relativní rychlost: 4 / 10
Relativní inteligence: 6 / 10

Účinnost v boji
Má neuvěřitelně účinný speciální úder (nebo kop), což vám v kombinaci s krytím a malým tréninkem umožní vyhrát každý boj.

Použitelnost mimo boje
Slušná. Od přírody se chová hezky k vesničanům a učí se poměrně rychle.

Souhrn
Příšera na všechno. Nezalekněte se nízkých čísel nahoře, protože kráva má tendenci se rychle vylepšovat. Hodí se hlavně pro dobráky.

Tiger (na začátku hry)

Relativní síla: 7,5 / 10
Relativní rychlost: 8 / 10
Relativní inteligence: 0 / 10 !!!

Účinnost v boji
Musím říct, že dává pěkné rány. Jeho pohyby mají docela krátkou prodlevu, takže by se dalo říct, že je dobrý bojovník.

Použitelnost mimo boje
No je pravda, že je trochu tupější (vážně jenom trochu :-) ), ale pokud máte trpělivost a pořádně ho všechno naučíte, bude opravdu velice poslušný a užitečný pro vesničany.

Souhrn
Dobrý bojovník a pomalý (zato však poslušný) žák. Berte nebo nechte být.

Leopard (stáhněte, hackněte nebo použijte Creature Change Utility)

Relativní síla: 7,5 / 10
Relativní rychlost: 8 / 10
Relativní inteligence: 2 / 10

Účinnost v boji
Rychlé údery, nádherné pohyby, tvrdé rány. Prostě skvělý bojovník proti všem, co si troufnou se mu postavit.

Použitelnost mimo boje
Není sice tak tupý jako tygr, ale stejně... Pokud od něj budete chtít dobré výkony, asi u jeho tréninku strávíte většinu herního času (tak jako u tygra).

Souhrn
Nízkou inteligenci síla a rychlost těžko nahradí, ale stále je tu možnost vycvičit jinou příšeru a pak přejít na leoparda.

Wolf (za splnění questu s nemocným bratrem na čtvrtém ostrově)

Relativní síla: 8,5 / 10
Relativní rychlost: 8 / 10
Relativní inteligence: 6 / 10

Účinnost v boji
Vzhledem k jeho síle se dá považovat za jednoho z nejlepších bojovníků. Uhýbá s mnohem větší vervou než většina jiných příšer. Držte se sním ve střední vzdálenosti od oponenta a kopejte do boků a do hlavy. Nemůžete prohrát.

Použitelnost mimo boje
Jo, učí se rychle a když budete vzorní, nebude vám jíst vesničany, ale má přirozenou touhu do všeho kopat.

Souhrn
Průměr ze všech průměrů nejprůměrnější.

Lion (za splnění questu se slepím vlkem na pátém ostrově)

Relativní síla: 8,5 / 10
Relativní rychlost: 7 / 10
Relativní inteligence: 6,5 / 10

Účinnost v boji
Jeho síla možná mluví za vše. Navíc boje proti Nemesisovu lvu jasně potvrzují, jeho bojové schopnosti - možná nejlepší bojovník.

Použitelnost mimo boje
Přestože v reálu může být problém zkrotit lva, tady asi žádné větší problémy nenastanou. Učí se docela rychle, takže většina středně náročných hráčů bude spokojena.

Souhrn
Neváhejte a berte, protože lev je asi nejlepší potvora, jakou v téhle hře můžete dostat. To mě přivádí k otázce - proč má asi Nemesis lva...?

Horse (stáhněte nebo použijte Creature Change Utility)

Relativní síla: 4,5 / 10
Relativní rychlost: 9,5 / 10
Relativní inteligence: 7 / 10

Účinnost v boji
Boj je oblast, kde kůň zůstává trochu pozadu. Chce to opravdu hodně pravidelného tréninku, abyste jeho sílu udrželi na slušné úrovni. Chvaty má též poněkud zpomalené, ale pokud se budete ve správný okamžik krýt, léčit, dá se tvrdit, že ve většině bojů nebudou větší potíže.

Použitelnost mimo boje
V mírových situacích kůň naopak velmi vyniká. Má od počátku dobráckou povahu, takže není příliš nutné nutit ho do pomáhání a léčení vesničanů. Díky skvělé rychlosti, s jakou si bere za své nové zázraky, není potřeba věnovat mnoho času ani výcviku.

Souhrn
Na první pohled velmi dobrá příšera, která sice trochu pokulhává v boji, ale s několika ofenzivními kouzli a správným krytím se dá vše spravit.

Turtle (za pomoc s rybami na čtvrtém ostrově)

Relativní síla: 4 / 10
Relativní rychlost: 5 / 10
Relativní inteligence: 8 / 10

Účinnost v boji
Přes malou sílu a pomalé uhýbání není pochyb o výborných bojových schopnostech želv. Jde tvrdě a nebojí se přijímat rány :-) (kdo by se taky bál s takovým krunýřem?).

Použitelnost mimo boje
Tady je na tom možná stejně dobře jako v oblasti bitek. Kdybyste ji kromě zázraků nic neučili, jistě by si našla zálibu v léčení a pomáhání vesničanům.

Souhrn
Sice pomalá, zato od počátku dobrosrdečná, v učení svižná a poslušná příšera, co navíc úžasně bojuje.

Zebra (po splnění úkolu s kruhem hub na druhém ostrově)

Že by tu někdo geneticky upravoval koně (možná, že je to naopak). Vyberte si tu příšeru, která má podle vás hezčí skin.

Brown Bear (za odsmradění  lesa na pátém ostrově)

Relativní síla: 7 / 10
Relativní rychlost: 5,5 / 10
Relativní inteligence: 6,5 / 10

Účinnost v boji
Další skvělý bitkař. Možná by se pro něj hodilo něco jako wrestling.

Použitelnost mimo boje
Nemám rád průměrné příšery, proto nemám rád medvěda. Asi s ním nebudou potíže, ale přece jenom...

Souhrn
Možná dobře mlátí, ale nemám ho rád...

Polar Bear (na pátém ostrově od námořníků z prvního ostrova)

Relativní síla: 6,5 / 10
Relativní rychlost: 7 / 10
Relativní inteligence: 4 / 10

Účinnost v boji
Nezaznamenal jsem velký rozdíl mezi tímhle zvířetem a hnědým medvědem, takže ani ve stylu boje mezi nimi nebudou vážné rozdíly.

Použitelnost mimo boje
Maličko pomalejší než hnědák, ale jinak opět to samé.

Souhrn
Hnědý medvěd vymáchaný v Primalexu???

Sheep (najděte všech devět ztracených ovcí na prvním ostrově)

Relativní síla: 3,5 / 10
Relativní rychlost: 6,5 / 10
Relativní inteligence: 7 / 10

Účinnost v boji
Nízkou sílu dokáže rychle dohnat a stává se tak obstojným protivníkem želvy i velkých koček. Nablízko používá velice efektivní úder, který je téměř okamžitý a tudíž i těžko odvratitelný.

Použitelnost mimo boje
Vysoká inteligence zajišťuje schopnost rychle se naučit a následně i dobře využívat kterýkoliv zázrak. Ovce je k lidem od počátku starostlivá, takže nebudete mít mnoho práce s výcvikem k dobru.

Souhrn
Přeneste se přes tupý vzhled a dejte ovci šanci.

Chimp (měla by vám ho dát omlazovačka, ale od ní dostanete Apea)

Relativní síla: 3.5 / 10
Relativní rychlost: 7 / 10
Relativní inteligence: 10 / 10

Účinnost v boji
Děs - prosím nenuťte ho bojovat, vždyť je to trápení zvířat.

Použitelnost mimo boje
Nádhera - chcete-li mít sakra nejvzdělanější příšeru v celém Edenu, vemte si šimpanze. S rychlostí jakou se učí (cokoliv) budete mít trénink za pár minut z krku a můžete se plně věnovat zajímavější části hry, totiž zabíjení.

Souhrn
Nejinteligentnější příšera ve hře dokonale poslouží pro trénink. Ovšem kvůli neschopnosti v boji doporučuji vyměnit za něco univerzálnějšího, např. ovce.

Mandrill (použijte Creature change nebo update)

Relativní síla: 5 / 10
Relativní rychlost: 6 / 10
Relativní inteligence: 5 / 10

Účinnost v boji
Střední pauza mezi údery, střední účinnost. Rychlí speciální pohyb s malým dosahem.

Použitelnost mimo boje
Zázraky se učí pomalu, ale jinak je trénink v pohodě. Prostě může umět všechno, ale ne tak jak byste asi chtěli.

Souhrn
Průměr? Jo, průměr.

Rhino (Creature change nebo update)

Relativní síla: 7 / 10
Relativní rychlost: 6 / 10
Relativní inteligence: 1,5 / 10

Účinnost v boji
Takový pomalejší, ale zato účinnější kůň. Speciální pohyb je...jak to říct?...useless.

Použitelnost mimo boje
Myslím, že je dost blbý na to, aby poslouchal, ale raději bych ho k ničemu nepouštěl.

Souhrn
Vyskoušejte, pokud se chcete specializovat na bitky, ale jinak raději ne.

Gorilla (Creature change nebo update)

Relativní síla: 8 / 10
Relativní rychlost: 6 / 10
Relativní inteligence: 3 / 10

Účinnost v boji
Mohutné tělo, velká síla, skvělý styl - skvělý bojovník.

Použitelnost mimo boje
Opravte mě, ale nezdá se vám poněkud nenažraná? Ono těch ovcí není vždycky tolik a kdo asi přijde na řadu po nich?

Souhrn
Přes veškeré nevýhody v mimobojové sféře mám gorilu rád. Je to na vás.

Ogre (Creautre change)

Relativní síla: 6 / 10
Relativní rychlost: 5,5 / 10
Relativní inteligence: 4 / 10

Nebyl očividně vytvořen jako ostatní příšery. Ve hře slouží pouze jako občasný oponent v boji, takže - prosím !!! - ani to nezkoušejte.

Ahoj, vítám vás na našem webu věnovaném skvostné hře Black and White, který (jak jsem si uvědomil) v České republice nemá konkurenci (ne, že by snad byl nějak výjimečný, ale konkurence tu prostě zatím chybí). Jestli mi chcete napsat na email, tak prosim, ale máte-li nějaký problém se hrou, pište raději do knihy návštěv, ať to vidí všichni. (Fremen, 27.7. 2004)