nick:     heslo:    
přihlašovat automaticky
Registrovat se...
Registrováno 888 uživatelů, z toho 0 je online...
Novinky
Napsat autorovi
Historie webu
B&W jinde (odkazy)
Tyto stránky
Black and White
Black and white 2
Ostatní...
Ostrov 1
Ostrov 2+3
Ostrov 4
Ostrov 5
Ostrov 6
Ostrov 7
Recenze
Troubleshooting
Galerie
Wallpapers
Downloads
Staré věci
Ostrov 1
Ostrov 2
Ostrov 3
Ostrov 4
Ostrov 5
Recenze
Chrám
Vodítka
Zázraky
Budovy
Wonders
Disciples
Příšery
Tipy a triky
Galerie
Zvuky
Creature Isle
Download
Creature Cave
Medal of Honor Fallout Metro Far Cry 5

Asi každý, kdo měl kdy s Black and White co dočinění (a nezavrhl ho), musel alespoň trochu tušit, že tahle hra se prostě nemůže obejít bez datadisku. Neobešla. Creature Isle (CI) je však poněkud zvláštním dílem, protože odstrkuje hlavní náplň původní hry (porážení jiných bohů, získávání vesnic) a soustředí se hlavně na vaši příšeru.
Do děje datadisku vás uvedou vaši staří známí námořníci z prvního ostrova původní hry. Ztroskotají totiž na ostrově plném příšer, kde místním obyvatelům vyprávějí o vaší moci. Jejich misionářské sklony tak způsobí, že se i s vaší příšerou ocitnete přímo uprostřed vesnice, kde jste vřele přivítáni...

Kousek za vaším chrámem objevíte zlatý svitek (vaše temná strana vás hlasitě upozorní). Po kliknutí na něj budete seznámeni se smutným příběhem lva Rufuse, který vám mimo jiné (sakra proč mimo jiné?) poví, že pokud se chcete stát členem bratrstva příšer (zmínil jsem se už?), musíte splnit množství úkolů, které vám zadají různé příšery někde na ostrově.
Tady je mapa ostrova s úkoly (jsou očíslovány stejně jako níže) a zde je pár rad k jejich řešení:

 
1. Guddlova ovčácká zkouška

Průměrně nudný, ale na druhou stranu velice rychlí úkol. Myslím, že není potřeba nějak podrobně vysvětlovat, prostě ovce zažeňte pomocí příšery do ohrady (ovce utíkají směrem od příšery). Snažte se jenom, aby se vám nerozeběhly. Nevšiml jsem si, že by vám Guddlem zmiňovaný vlk nějak škodil, ale možná jsem měl jenom štěstí.

2. Arklova zahradnická zkouška

Nic obtížného. Musíte jenom každý den přijít a jednou nebo dvakrát zalít každé ze dvou polí, které máte na starost. Pokud pole přelijete nebo vůbec nezalijete, úroda se vrátí kus nazpět (a vy budete naštvaní, že tuhle kravinu musíte trpět). Stav úrody je napsán na cedulích u polí. Zkouška končí, pokud je cedulích napsáno 10.

3. Tykovo hnízdo

Starosta vesnice vás oficiálně uvítá a rovnou vás požádá o laskavost. Musíte zařídit, aby se vejce, usazené ve hnízdě na kraji ostrova vylíhlo. Vezměte příšeru a vydejte se k vejci. Někde tam leží kupa kamení. S tím za pomoci příšery vejce shoďte a po několika feťáckých žvástech přítomného otrapy, ho odneste pod vrcholek sopky, na místo, odkud stoupá pára. Zatím jej tu nechejte a vrhněte se na jinou zkoušku. Po čase se Tyke vylíhne, takže sem zajděte.

4. Madinův Bowling

Nevím co by se tady dalo poradit. Snad jenom, že výchozí pozice k házení markeru (té značky, kterou házíte) není zrovna ideální, proto si kameru natočte nějak lépe. A pozor - pokud už máte Tyka, bude vám v případě nezdaru kuželky rozkopávat a to vám situaci jenom zhorší.
Po úspěšném dokončení si pak kdykoliv můžete zahrát bowling sami za sebe.

5. Tykův trénink

Tyke má jednu velkou nevýhodu - spoustu věcí se nemůže naučit od vás, ale jen od vaší příšery. První, co musí znát, je jak si brát jídlo z polí. Vesničané vám k tomu ochotně jedno pole mimo vesnici poskytnou. Nuťte svou příšeru tak dlouho jíst obilí z pole, než to Tyka trkne. Dále je potřeba, aby věděl, jak zásobovat vesničany. Přivažte proto svou příšeru ke skladu a čekejte. Teď se Tyke musí naučit používat alespoň základní zázraky. Tady už se naštěstí můžete zapojit i vy. Naučte Tyka čtyři zázraky, nejlépe dřevo, jídlo, vodu a léčení (nedoporučuji ty útočné, protože Tyke je blbec a ztrestat ho za to nemůžete). Poslední, co jej musíte naučit, je stavět budovy (wow!!!). To se příšery údajně naučí jenom od druhých příšer, takže trénink na chvíli odložíme a pokud vás štve, odložte i Tyka (do zvířecí školky vedle chrámu).

6. Orrinův závod

Jak sám Orrin řekl, neexistují žádná jiná pravidla než nutnost projít mezi sloupky na trati. Ty se však nachází pouze na začátku a na konci trati, takže je možné projít zkratkou označenou dvěma velkými obelisky (pokud neprojdete, musíte příšeru zmenšit). Dále můžete příšeru vylepšit zázrakem rychlosti (novinka v datadisku, kterou získáte po zabrání všech tří vesnic) nebo Orrina zdržet  zmrazením a jinými útoky. Závod můžete i po jeho úspěšném dokončení kdykoliv zopakovat.

7. Nazzlova záchrana

Na cestě k medvědovi jsou dvě překážky - poustevníkovi psi a poustevník sám. Psi vás vidí, ale i cítí. Abyste přes ně přešli, musíte příšeru zneviditelnit a i tak být opatrní a počkat si než se vzdálí. Poustevník vás sice pouze slyší, ale to žádným zázrakem neobejdete, takže musíte počkat než usne (zatím příšeru někde po cestě uvažte ať vám neuteče). Pokud se úspěšně dostanete i přes poustevníka, zbývá pouze rozbořit dům, ke kterému je Nazzle přivázán.

8. Fangova stopovací zkouška

Vlk je velice zvědaví, jestli ho dokážete najít třikrát po sobě. Podle něj je to asi problém, ale ve skutečnosti na tom nic obtížného není. Prostě sledujte jeho stopy a posílejte za ním příšeru. Pokud ho náhodou ztratíte, myslím, že pětiminutový limit vám umožní jej bez problémů najít i podle zvuků.

9. Flitterova balista

Tomuhle říkám opravdu zábavný úkol. Musíte zakletého chlápka vystřelit na tři místa na ostrově, kde rostou byliny, které potřebuje pro zrušení kletby. Chlápka musíte pokaždé nabít do balisty, namířit (nebo jenom trochu upravit směr) a levým tlačítkem určit sílu střely. Pak můžete jenom sledovat svoji úspěšnost. Jasně nepovedený výstřel můžete přerušit (a ušetřit tak čas) stisknutím Esc.

10. Jaxova fotbalová zkouška

Musíte fotbalový míč prokopnout čtyřmi označenými místy a na závěr vstřelit gól. Celou složitou operaci se vám pokoušejí ztížit Jaxovi bratranci (nebo jiná havěť, co já vím..). Směr střely se dá určit jedině pozicí, ve které příšera stojí před kliknutím akčním tlačítkem na míč (příšera se rozeběhne přímo k míči a ten pak poletí stejným směrem).

11. Pristaxova "desková" hra

Aby tygr získal zpět svou původní podobu, musíte porazit zlobra v jeho vlastní podivné "deskové" hře. Kostkou házejte co nejmenší silou, je tak vysoká šance, že se pouze dvakrát překlopí a vy hodíte šestku (to jenom pro rychlost, ale nikdy nevíte, na co to vlastně nakonec stoupnete). Jestliže vás zlobr předehnal pokuste se stoupnout na pole, které mění pozici hráčů (takové dvě šipky). Pokud se vám daří, používejte quicksave <CTRL+S>. Na hoře vás čeká Anti-miracle.

12. Montyho závod v ničení

Pokud vaše příšera není zrovna likvidační typ, budete ji muset povzbudit (pokud vám to vadí, zase ji to odnaučíte). Jinak myslím, že tady není moc co vysvětlovat. Uznejte ale - nevypadá Monty prostě úžasně (a ten hlas).

13. Kula a misionáři (zase)

Vaším úkolem je dopravit loď k asi šesti členům posádky roztroušeným po celém ostrově. Vtip je vtom, že jediným způsobem, jak s lodí hýbat je využít větru poskytovaného Whitem (myslím, že způsob jakým to celé funguje vám bude zcela jasný). Napoprvé je to docela obtížné, ale nemusíte se bát - po každém ztroskotání se opravená loď vrátí na místo vyzvednutí posledního člena posádky.

14. Stavba

Zde konečně naučíte Tyka i vaši příšeru, jak stavět. Nejdříve však budete muset splnit jiný úkol (číslo 15). Potom stačí jenom příšeru přivázat k Wonder a čekat.

15. Herbova zkouška defenze

Nevím jak by jenom mohlo přihodit, že nepochopíte, co zde dělat, ale přece - klikejte na kameny a zastrašujte obry tak, aby se vrátili zpátky k ohýnku a dali pokoj.

16. Pasharův střelecký test

...aneb jak ze strategie udělat akční hru. Nic složitého ale nečekejte, jenom myší miřte a levým tlačítkem střílejte (podobně jako při střelbě z balisty). Občas se budete muset otočit, protože někteří maníci se objeví až když projedete určitým místem. Úkol si můžete kdykoliv zopakovat i po jeho úspěšném splnění.

17. Zápas s Naxem

Tak tohle je to, co nazývám opravdu tvrdou bitkou. Doporučuji obrnit se trpělivostí, neplýtvat manou na útočná kouzla a raději se léčit (to ostatně dělá i Naxo). Pokud na vás Naxo útočí kameny (jak to sakra dělá???), věřte, že se jim dá úkroky vyhnout.

18. Jangova hra (Marbles; jak se to řekne česky?)

Pravidla jsou jednoduchá. Musíte koule hodit co nejblíže středu a zároveň se snažit vyhodit od středu koule Jangovy. Každý má šest koulí, skóre se samozřejmě počítá až na konci. Kam má příšera házet určíte kliknutím akčním tlačítkem, ale počítejte s tím, že hody nebudou úplně přesné. Je taky dobré vědět, že čím dále koule dopadnou, tím dále se potom ještě kutálejí.

19. Rufusova zkouška

Musíte za asi 6 minut pronést tři prsteny přes tlupu skřetů potulujících se po cestě. Jako nejlepší mi připadne cesta kolem lesíka, kudy prochází maximálně jeden skřet. Pokud se se skřetem střetnete, vaše příšera na chvíli zmrzne (to vás sice zdrží, ale času je většinou dost).

20. Zápas s Mercuriem

Oficiálně už sice jste členy bratrstva, ale pokud si chcete vysloužit i Eve, budete muset vyhrát tuhou bitvu se samotným Mercuriem. Hodně se to celé podobá bitvě s Naxem, ale Mercurio má mnohem účinnější útok kameny (nebo meteory). Rozhodně buďte kdykoliv připraveni se léčit.

21. Horníci

Z nepochopitelných důvodů se při každém pokusu něco v dolech odpálit vznítí. Na vás zůstane pouze je uhasit aniž by byl kterýkoliv z přilehlých domů dotčen ohněm.
Bídnou odměnou vám bude miracle dispenser s vodou.

22. Hřbitov

Duše zemřelých jsou v noci poněkud neklidné a jediným způsob, jak jim pomoci, je, jak se zdá, dodat jim trochu té záhrobní víry ve vás. Prakticky to znamená jich většinu pochytat a vrátit zpět na místo odpočinku. Kostřičky jsou na svůj věk docela rychlé, takže nejlepší způsob jak je pochytat je použití pauzy (P).
Po splnění se na hřbitově záhadně objeví miracle dispenser s Loving Creature Miracle.

23. Extrémně ujetá hra

Musíte vodním dělem střílet (podle všeho však spíše lechtat) kolem plující delfíny. Způsob zaměřování my však dodnes není zcela jasný a tak vám zřejmě nezbude než spoléhat na svůj vlastní um a štěstí.
Po překonání panákova rekordu získáte miracle dispenser (nejsem si jistý jestli na něm je vždy to stejné). Pokud rekord nepřekonáte ale nahrajete alespoň obstojné skóre, získáte jednorázovou zázračnou bublinu (víte co myslím, že?).

 

Kromě množství úkolů na ostrově naleznete také dvě nové příšery - drsňáckého krokodýla nebo spíš aligátora (Mercurio) a mnou tolik nenáviděné kuře (dement Tyke):

Aligator (po porážce Mercuria v doju)

Relativní síla: 6 / 10
Relativní rychlost: 6,5 / 10
Relativní Inteligence: 9 / 10

Účinnost v boji
Síla je ucházející, zvláště pak používá-li kopání. Na druhou stranu má extrémně pomalé úkroky a rychlost s jakou dává rány mě nenadchla.

Použitelnost mimo boje
Nevím jestli má zrovna sklony ke zlu, ale určitě tak vypadá lépe. Učí se výborně a hlavně rychle.

Souhrn
Jestli si chcete vyskoušet novou příšeru, určitě aligátora vezměte. Je hodně pravděpodobné, že tu starou už pak chtít nebudete.

Chicken (v doju po vycvičení Tyka)

Relativní síla: 5 / 10
Relativní rychlost: 7 / 10
Relativní inteligence: 6 / 10

Účinnost v boji
Po všech stránkách vyrovnaný soupeř pro kteroukoliv jinou příšeru. Má rychlé úkroky, účinné údery a slušně (ne dokonaloe) krátkou pomlku mezi ranami.

Použitelnost mimo boje
Přijde mi trochu natvrdlé a neposlušné. Mám takový pocit, že jedinou jeho starostí je něco sezobnout, obvykle vesničana. Rychlost učení není nijak úchvatná, ale jako vždy - mohlo být hůř.

Souhrn
Uznávám, že není až tak moc nesnesitelné, ale vzhledem k tomu, jak nechutně vypadá (peří vypadá trochu jinak) a taky k faktu že Tyke byl taky kuře, mi nezbývá než říct - nemám rád kuřata (no pečená ano, ale to je jiné).

 

A poslední z novinek, které přicházejí společně s Creature Isle, je párek nových zázraků:

Increase Speed - zrychlí příšeru. Udělá to ucházející efekt a navíc to působí podezřele dlouho.

Anti-miracle - zruší všechny zázraky momentálně působící na příšeru.

Ahoj, vítám vás na našem webu věnovaném skvostné hře Black and White, který (jak jsem si uvědomil) v České republice nemá konkurenci (ne, že by snad byl nějak výjimečný, ale konkurence tu prostě zatím chybí). Jestli mi chcete napsat na email, tak prosim, ale máte-li nějaký problém se hrou, pište raději do knihy návštěv, ať to vidí všichni. (Fremen, 27.7. 2004)